​En landsforening med mange års ekspertise og omsorg for familiedyr

​Husdyrenes Vel i Gislev

Landsforeningen for Husdyrenes Vel Fyn (i daglig tale Husdyrenes Vel) blev stiftet 26. maj 1970 og er, som navnet siger, en landsdækkende dyreværnsforening, hvis aktiviteter dog primært foregår på Fyn (ca. 80%).

Foreningen arbejder med alle former for dyreværnssager, og vi indgiver anmeldelse i de sager, der berettiger til det. Vi er med i forreste linie og protesterer, når dyr udsættes for mishandling.

Foreningen ledes af en bestyrelse, som vælges på den årlige generalforsamling. Husdyrenes Vel har et meget tæt samarbejde med landets øvrige dyreværnsforeninger.

Bestyrelse

• Forman: Karin Sørensen, 30 52 24 38
  • ​Næstformand: Mogens Wilbert
  • ​Sekretær: Inge Jagd Sørensen

Bestyrelsesmedlemmer:

• ​Hanne Andersen
  • ​Klaus Sørensen
  • Susan Hinze
  • Berit Jespersen

Hvor kommer midlerne fra?

Foreningen modtager ikke støtte fra stat eller kommune. De midler, vi skal bruge for at udføre vores arbejde for de svigtede dyr, kommer fra f.eks.:

Medlemskontingent, testamenter og gaver fra fonde og legater.

Venlige mennesker, der har betænkt foreningen ved oprettelse af testamente til fordel for Husdyrenes Vel. Husdyrenes Vel er godkendt efter ligningslovens §8A, hvilket betyder, at vi ikke skal betale gave- eller arveafgift (hele det donerede beløb som gives kan trækkes fra i skat). Ønsker De at betænke Husdyrenes Vel i Deres testamente, så hjælper vi Dem med oprettelse af testamentet.

Overvejer du at blive medlem landsforeningen Husdyrenes Vel Fyn?

Kunne De tænke Dem at blive medlem af landsforeningen Husdyrenes Vel Fyn, kan De melde Dem ind i foreningen. Det årlige kontingent (husstandskontingent) for 2024 kr. 250,-

Ring på tlf. 30522476 og få tilsendt materiale.

​Meddel flytning

Husk at sende ny adresse til: Husdyrenes Vel, Håndværkervej 9

5854 Gislev. Har du spørgsmål, så kontakt os på telefon 30 52 24 38 eller send os en mail til hdv.fyn@mail.dk eller husdyrenesvel@mail.dk.

​Arrangering af foredrag

For en pris på 1.500kr. kommer formanden, som har 40 års erfaring i dyreværn, ud og fortæller om det at arbejde med dyr på internatet, dyreværnssager og lignende.

✓ ​Over 50 års erfaring med husdyrs vel

Vi yder altid stor ekspertise og omsorg for familiedyr, store som små. Vi beskæftiger os primært med hunde og katte.​

Sponsorer​

​Kontakt os på

Husdyrenes Vel

Håndværkervej 9

5854 Gislev

Tlf.: 30522476

E-mail: husdyrenesvel@mail.dk

CVR: ​61308210

Følg os på fb24

​Kontorets åbningstider

Mandag: kl. 11-14

Tirsdag: kl. 11-14

Torsdag: kl. 11-14

Fredag: kl. 11-14

​Testamente

Overvejer du at betænke os i dit testamente, så kontakt os på e-mail: husdyrenesvel@mail.dk eller på telefon 30522476.